Friday 8 November 2013

VIVIX

Penyakit 3 Serangkai dan Shaklee

Asslammualaikum,entry kali ini adalah berkenaan Penyakit 3 Serangkai, anda pernah dengar tentang Penyakit 3 Serangkai ini? – diabetes atau kencing manis, darah tinggi dan sakit jantung? Orang Kata, kalau kita dah kena kencing manis memang tinggi risiko nak kena kembar dia, sakit jantung.

Tahukah anda bahawa kencing manis sebenarnya tak menjadikan seseorang menghidap darah tinggi dan sakit jantung, sebaliknya ia adalah kesan sampingan daripada ubat kencing manis.

Ini kerana ubat adalah jenis drug (dadah) yang bukan komponen tubuh. Ia mengurangkan simptom sesuatu penyakit tapi mempunyai kesan sampingan.

Antaranya ubat jenis metformin yang digunakan untuk meningkatkan fungsi insulin sekaligus menurunkan paras gula. Namun kesan sampingan ubat ini adalah ia menjadikan tubuh kehilangan/kekurangan vitamin B dan antioksidan serta perlindungan kardiovaskular semulajadi tubuh.

Kehilangan antioksidan dan pelindung kardiovaskular menjadikan seseorang pesakit diabetes terdedah kepada sakit jantung. Begitu juga ubat jenis Sulfonylures yang memberi kesan sama.


Pesakit kencing manis yang mengambil ubat jenis Thiazolidinediones terdedah kepada masalah yang lebih besar, iaitu masalah jantung.

Diabetes atau kencing manis adalah penyakit berkaitan diet yang agak popular. Malah zaman sekarang budak2 muda pun dah kena diabetes. Jadi untuk mencegahnya ialah dengan mengamalkan cara hidup sihat, pemakanan seimbang, aktiviti yang menyihatkan dan mengambil supplement sebagai diet harian anda.

Untuk pesakit diabetes pula bagaimana? Ya, jika baru kena diabetes sebaiknya bermulalah dengan penukaran cara hidup terlebih dahulu sebelum mengambil ubat, terutama bagi mereka yang mengambil ubat kencing manis kerana ia merosakkan vitamin dalam badan.

Perlukan berhenti mengambil ubat? Jangan, kerana itu dipreskripsi oleh doktor. Ambillah suplemen di atas bagi menangani masalah yang timbul akibat kesan sampingan ubat diabetes tersebut.

Terdapat satu berita baik untuk pesakit yang telah disahkan mengidap penyakit tiga serangkai. Shaklee mempunyai satu produk berkualiti yang telah diuji secara klinikal untuk mengurangkan risiko serangan jantung salah satunya, ia adalah sirap ajaib, Vivix.
VIVIX PRODUK TERHANGAT DIPASARAN

VIVIX  minuman campuran botanim merupakan revolusi terbaru dalam pemakanan polifenol. Mengandungi campuran unik botani polygonum cuspidatum, anggur muscadine, Elderberi Eropah dan lobak ungu yang kaya dengan  polifenol. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri drp. sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi.

VIVIX FUNGSI DAN KELEBIHAN
Memperbaiki tenaga SEL. Semakin tubuh kita terdedah kepada penuaan,semakin cepat sel tubuh kita kehilangan tenaga. Ini akan menurunkan fungsi sel. VIVIX membantu menguatkan sel tubuh memperbaiki DNA. Setiap hari tubuh kita mengalami kerosakan DNA (akibat radikal bebas) menyebabkan proses penuaan terjadi begitu cepat. VIVIX membantu melambatkan & melindungi DNA sel tubuh kita. Amat sesuai diambil oleh mereka yang selesai menjalani rawatan pemulihan kanser seperti kimoterapi, bagi mengembalikan sel tubuh kepada keadaan asal.


Meningkatkan fungsi otak, kardiovaskular,imuniti & sendi. VIVIX membantu mengembalikan keremajaan anda.

VIVIX kini menjadi perhatian pengguna seluruh dunia disebabkan kebaikan kandung selain melawan pelbagai jenis penyakit. Dengan hanya meminum sesudu sehari , pengguna akan merasai perbezaannya. Sesuai untuk lelaki & wanita 18 tahun keatas. Boleh dijadikan masker pada wajah dengan menyapu dimuka dan biarkan beberapa minit untuk lihat hasilnya. Ini untuk kecantikkan dan awet muda...


#Entry akan datang fiza akan ceritakan pula Vivix utk Penyakit SLE....


No comments:

Post a Comment